tirsdag 8. mars 2011

Påskepynten min har blitt utsatt for blind vold!


Tildahøna før inngrepet

Tildahøna mi fikk hard medfart etter å ha blitt utsatt for umotivert vold. Kronvitnet (Ingrid) kan fortelle at siktede (Mattiskatta) utviste særdeles aggressiv atferd, og bet i stykker kammen og den dingsen som henger under nebbet. Offeret ble umiddelbart bragt til dyrlegen (meg). Jeg måtte da foreta en amputasjon av kammen. I tillegg måtte den merkelige kroppsdelen sys med åtte sting.

- etter inngrepet.
Tildahøna har kommet seg og er
allerede i full gang med verping igjen. 


Siktede erkjenner ikke straffeskyld.. 

Jeg kommer stadig tilbake til Tildafigurene. For hver jeg har gjort ferdig tenker jeg at det blir denne ene. Det er så mye pirk og mye jobb. Når det har gått litt tid så plukker jeg allikevel frem igjen mønstre og stoff og starter opp igjen. Jeg liker Tone Fjellangers figurer så godt, og noen ganger kan det være fint å lage noe som er ekstra forseggjort. De kan tas frem år etter år og pynter like fint opp til jul og påske. Så nå skal jeg slutte å si at jeg ikke kommer til å lage flere. Det blir helt sikkert flere!


Tips til stappefigurer: I bøkene til Tone Fjellanger anbefaler hun å bruke en blomsterpinne når de ulike delene skal vrenges. Det er veldig bra der hvor det er veldig smalt og trangt. På større deler har jeg funnet ut at spisepinner fungerer utmerket. De er litt mer butt, og stikkes ikke så lett gjennom stoffet dersom man skulle bli litt vel ivrig. Så neste gang du skal på kinarestaurant kan du jo spørre om å få ett sett ekstra med spisepinner så kan du jo prøve, du også.

14 kommentarer:

Unknown sa...

Hei Siri.
Morsomt innlegg. Hehe, lo litt for meg selv nå. Til Mattiskatta sitt forsvar: dn var sikkert ikke seg selv i gjerningsøyeblikket, det kan jo skje den beste. Men det så ut som om reperasjonene du gjirde fikk retter hanen? Håper i allefall det :)
Hilsen Silje.

Jorunn sa...

Stakkars høne! Det kan være traumatisk å oppleve slikt! Jammen godt du kunne rette opp skadene ;) Tildafigurene er såå fine!
Men jeg syns altså den skyldige skulle skamme seg istedet for å bedyre sin uskyld ;) Du får passe godt på høna di nå (ooops!)

Med kjæleik til livet sa...

ups.....
dette såg så skummelt ut --- bra det endte bra da ;)

Klemma fra monika

Margit sa...

Så morsom tekst! Reknar med han er tilgitt no som det gjekk bra med reperasjonen også :D

Elisabeth Solum sa...

Du er jammen en allsidig dame, egner deg godt som veterinær også ... :)
Så godt du fikk reparert den flotte tildahøna! Og så fint stoff du har brukt på buksa. Den voldelige katten din får du se å stramme opp ...
Regner med at du sitter oppe og syr. Fortsatt god kveld!
Klem fra meg

Moia sa...

Huff og huff, det var godt at høna fikk behandling og nå føler seg bedre. Bra tips til stappefigurer, ening med deg, mye jobb, men så er de jo utrolig søte da.
Klemz fra Moia

Ruth sa...

Uff da, dette såg ikke bra ut. Godt at "dyrlegen" var i nærheten og kunne gi "førstehjelp. men jeg synes du burde straffe den skyldige, kraftig. Ikke kos på en uke, kunne det være passelig straff? Bra det gikk bra til slutt. Ha en fin uke. Ruth.

Sissel`s syglede sa...

Pusen var nok ikke forøyd med høna skjønner jeg. Måtte glise for meg selv her, for det høres kjent ut. Har man først funnet noe godt å tygge på så gjør man en god jobb. Men jeg må jo si at dyrlegen har gjort en fantastisk jobb.
Artig innlegg....

Anonym sa...

Det var synd for den stakkels høne, godt den kom sig igen.

AnneH sa...

Så herlig historie. Flott figur du har laget, godt den kom seg igjen!

Sunniva sa...

Du er sannelig morsom... Godt skrevet ;-D

2ne sa...

He,he..... Ja, slik kan det gå. Godt det finnes nål og tråd i nærheten da når slik skjer. Skal bli koselig og hilse på høna snart :-)

Birgits Puslerier sa...

Den skulle jo have været på ''Hønse sygehus'' :o) fin blog du har med mange skønne ting. :o)

Anonym sa...

Så morsomt innlegg, katten din er så søt!