lørdag 29. oktober 2011

Strikketid




Votter etter den vanlige metoden: Man tager hva man haver, titter på noen gamle mønstre med "riktig" maskeantall som i disse tilfellene går opp i 12 da jeg tar utgangspunkt i 48 masker.

Det øverste  votteparet bidrar i månedens utfordring i Pinnekroken.


Høsten er selveste strikketiden. Det vises rundt på bloggene nå om dagen så det gjelder ikke bare meg. Jeg var så heldig å få en flott strikkebok fra Hjertelill etter å ha bidratt til hennes auksjon. 

Boka er av det populære slaget om dagen. Det er stort sett enkle oppskrifter til store og små. Passer til nybegynnere såvel som mer erfarne strikkere. Boka heter Pickles favoritter og de har egen blogg (såvidt jeg har skjønt så startet det hele med bloggen) med nettbutikk og greier. 

Det er vel og bra og hente inspirasjon og oppskrifter fra bloggene rundt omkring, men kan ikke måle seg med å ha boka i hendene synes nå jeg.


Igjen vil jeg takke for alle hyggelige tilbakemeldinger jeg får! 
  
En riktig god helg ønskes til dere alle av Siri

11 kommentarer:

Lomme sa...

Så fine! Flink du er :)

Ha en nydelig kveld! Klem

Kort og Søm sa...

Kjempe fine votter! :O)

Elisabeth Solum sa...

Såå flotte votter! Fint du koser deg med den nye boken!
Kjempefine bilder! :)
Fortsatt god helg!
Klem

Unknown sa...

Skikkelig fine votter, liker fargene og mønster :-)

Svalen sa...

Flotte votter, og kos deg med boken. Pickles har mange herlige garnsorter til salgs på nett.

svirrevippen sa...

For noen lekre votter! :) Flotte farger! :) Sitter selv å strikker på Fanakofte no.. Stolpene.. Og de synes jeg er litt kjedelige så tar litt tid ;) Men det er ekstra koselig å sitte inne å strikke i høstværet :) Ha en fortsatt fin søndagskveld :)

Edith sa...

Så fina vantar, vad flitig du är. Jag vet inte om det går att kopiera till sidan men har du en skanner kan du skanna mönsterbeskrivningen till en bild som du sen lägger in som ett vanligt foto. Lycka till.
Klem Edith

Bedstes Patchwork sa...

Dejlige vanter du har strikket, de bliver sikkert dejlig varme at have på når vinterne kommer.

tantemaraj sa...

Takk for koselig kommentar i bloggen min! Vottene dine er flotte!! Restegarn finnes det alltid:-) Masse flott søm i bloggen din også! Jeg håper å hente frem symaskinen også etterhvert...

Moia sa...

Så fine pulsvanter og votter du har strikket. Liker fargene så godt. God helg, klemz fra Moia

Miriam sa...

Kjempeflotte votter!

Er det disse du har levert til utfordringen hos Pinnekroken? Fint om du har mulighet til å redigere linkeadressen slik at den går rett til innlegget og ikke til bloggen. I tillegg må du huske å linke til Pinnekroken (se regler i høyre sidebar) Gi en lyd om det er noe som er uforståelig ;)