mandag 9. desember 2013

sokkedryss - siste etappe



Jeg har tidligere bebudet sokkedryss. Siste sokkeskudd på stammen var i grønt, lilla, hvitt, omtrent størrelse åtteogtredve, og fikk ny eier straks de var ferdige. Det var moro!  

Det har blitt lengre mellom blogginnleggene en tid. Det betyr ikke at det er roligere på hobbyfronten - snarere tvert imot. Noen ønsker seg votter og noen ønsker seg sokker, og for atter andre har jeg personlig bestemt at de mest av alt ønsker seg sokker eller votter. I det minste håper jeg at de ønsker seg sokker og votter - for det er det de får.. Hjemmestrikkede. Og strikkingen er det meg som står for. Dag ut og dag inn. Og jeg storkoser meg der jeg komponerer og fikser og trikser med garn i forskjellige farger.

Noen ganger lurer jeg på om jeg er avhengig, om det kan bli for mye av det gode? Det er nesten litt flaut, men jeg klarer ikke å la hendene være i ro. Jeg ha et håndarbeide å holde på med. Hele tiden tenker jeg ut nye prosjekter. Jeg får ofte høre at jeg er så flink, men for meg handler det ikke om å være flink. Det er selvfølgelig moro at andre liker det jeg lager. For all del, men flink, nei, det er ikke det det handler om. Noen ganger kan noen si at jeg må slappe av litt, ta det litt med ro. Men det er jo akkurat det jeg gjør når jeg holder på med et strikketøy!

Hva tror du? 
Kan det bli for mye av det gode?


Det har blitt vinterstemning og julen nærmer seg med raske steg. I år som i fjor hadde jeg planer om å sy og strikke juleting. Men jula kommer omtrent som julekvelden på kjerringa i år som årene før, om du forstår hva jeg mener. Når desemberdagene først kommer er det så mye annet som gjøres. Jeg lurer for eksempel på om jeg skal bake julekaker. Er ikke helt sikker. Først og fremst må jeg i allefall få ferdig alle sokkene og vottene. Og mens jeg strikker dem ferdig kan jeg tenke mange kloke tanker om alt annet jeg også må få ferdig til jul...


Mere sokker: Se her.

God førjulstid til deg også!


14 kommentarer:

Sylke Feldhusen sa...

Jeg liker sokkene du strikker, disse her er spesielt fine! Er det du som har laget oppskriften?

Det er vel slik at når en er kreativ, er det ikke vanskelig å få ideer, men å rekke alt... Og da kan det være lurt å begrense ideene litt (selv om det er vanskelig). I alle fall har jeg det slik :) Jeg prøver nå å gjøre prosjektene ferdig før jeg begynner på noe nytt, ellers kan det bli litt stressende. Men jeg bytter gjerne mellom flere prosjekter, gjerne i forskjellige teknikker. Viktigst av alt er for meg at jeg ikke har tidspress! Julegaver har vi stort sett kuttet ut, men noen blir det likevel... ;)

Kort og Søm sa...

Tror ikke det kan blir for mange fine ullsokker :)

Edith sa...

Du stickar så fina sockar, jag gillar färgerna på dessa.
Kloka ord kommer du med också!
Hoppas du hinner med allt du tänkt göra till jul, men det blir jul i alla fall.

Birgitte sa...

Jeg liker å følge med på sokkeproduksjonen din! Og når jeg er sliten, er det strikkingen som får meg til å slappe av. Blir nesten stresset om jeg har en liten stund og er uten strikketøy;)
Det blir mange varme julegaver fra deg i år skjønner jeg - og det er de aller beste gavene syns nå jeg :)

Lisbet sa...

Disse nue sokkene er så flotte akkurat som de du har strikekt tidligere.
Er veldig enig med deg at det å slappe av er å sitte med noe i hendene :-)
Ha en flott adventstid.

Janne i Fagerlia sa...

Praktfulle sokker i vakkert mønster!

Lappeline ♥ sa...

Hei på deg !

Så flotte sokker :) jeg er også i sokkemodus .Kjekt å gi bort
klart vi må ha noe å henge fingrene i . Mine klarer heller ikke være i ro :)
Stille på min blogg også men bruker mer og mer instagram som er mye enklere
Ha en fin uke
Klem

Liv Aagot's Quilt Blog sa...

Det er slett ikke det verste å være avhengig av, så du kan nok strikke i vei med god samvittighet :)) Utrolig flotte sokker du komponerer! Det må jo bare være en super julegave å både gi bort å få :)

Solveig sa...

Så fine sokker ... Herlige fargekombinasjoner ... Sitter her og ler for meg selv fordi det du beskriver kunne jeg sagt om meg selv. Klarer ikke å holde armene lenge i ro nei... Jeg har begynt å si at jeg har ADHD i hendene, og det godtar de fleste ... Ha en fortsatt fin førjulstid

InGa sa...

Jeg er så enig med de foranskrivende kommentarer, flotte sokker. Man kan godt bli avhengig av dette, uten at det skaper noen problem, syns jeg.
..og så tenker man jo veldig fornuftige tanker under tiden. Enig.:-)
Ha en flott adventstid.

Gudrun sa...

Så underbara sockar.Har just börjat på ett par vantar,det är trevligt att sticka som ombyte.
Kör hårt--det gör jag. Det är väl bra att ha många idéer--då lever kan ju:-)))
Ha det fint vid stickorna.
kram Gudrun

Svalen sa...

Nydelige sokkert til nytte og glede på kalde dager.
Ha fortsatt gode førjulsdager:)

Quiltefeen sa...

Så nydelige sokker!! Igjen.. :)
Vet du, kos deg med håndarbeid du.. Blir vel aldri for mye, med mindre du drar med garn og pinner i dusjen kanskje, hihi... :D
Jeg er like avhengig som deg, og maaange med oss, så det bør være den siste bekymringen!
Så.... Nyt det!!
Jeg ønsker deg en fantastisk førjulstid. Jeg er bosatt på Riksen en stund fremover, men tar med meg lille snupp hjem til jul.. :)
Adventsklem fra meg ;)
Kristin

Elisabeth Solum sa...

Flotte sokker og fine stemningsbilder!
Ønsker deg og dine en riktig god jul! :)
Juleklem fra meg